Zmiany w Google nie ustępują
Listopad przyniósł istotne wahania pozycji dla wielu słów kluczowych. Według wskaźników takich narzędzi jak MOZCAST czy AccuRanker, wyszukiwarka Google w bieżącym miesiącu była wyjątkowo „niestabilna”. Oznacza to, że wiele serwisów na całym świecie odnotowywało gwałtowne spadki lub wzrosty na pozycjonowane frazy – rzędu kilkudziesięciu miejsc w wynikach wyszukiwania na dobę. Przyglądając się poniższym wykresom nie sposób polemizować z faktem, że ostatnia aktualizacja algorytmu Google, przyniosła silne „przetasowania” pozycji, a do ustabilizowania się sytuacji jest jeszcze daleko.
Trudno przewidzieć kolejne „zachowania” wyszukiwarki w najbliższych tygodniach. Tym samym ryzykowne jest podejmowanie daleko idących działań związanych z pozycjonowaniem stron, ponieważ najnowsze modyfikacje „odczuły” zarówno serwisy bogate w treść merytoryczną, jak i te uboższe, o różnym profilu linków zewnętrznych, kierujących do wspomnianych stron. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które może pozwolić na ograniczenie strat dotyczących zmian obecnie zachodzących w Google jest, w naszej ocenie, dbanie o unikalny i wartościowy content znajdujący się na stronach. W dalszym ciągu nie jest bowiem jasne, co ostatnia aktualizacja wyszukiwarki miała na celu (zazwyczaj modyfikacje oddziałują najsilniej na dwa obszary, oceniając treść na stronie bądź linki, które do niej prowadzą).
Obserwując dyskusje agencji SEO z kraju i zza granicy, w dalszym ciągu pewne jest tylko to, że najbardziej ucierpiały serwisy o tematyce medycznej, turystycznej i powiązanej z edukacją.
Na bieżąco będziemy informować o kolejnych zmianach w Google.