Aktualizacja „Creepy Update”
Jak poinformował Barry Schwartz z serwisu Seroundtable, początek listopada przyniósł bardzo duże zmiany w głównym algorytmie Google (to kolejna istotna aktualizacja tego algorytmu w ciągu ostatnich miesięcy). Zagraniczna branża SEO nadała jej nazwę „Creepy Update” (co oznacza mniej więcej „Aktualizacja przyprawiająca o dreszcze”). Nazwa ta nawiązuje nie tylko do czasu, w którym modyfikacja miała miejsce (Halloween), ale i do jej skutków.
Sygnały płynące z różnych stron świata są jednoznaczne – tym razem aktualizacja algorytmu wpłynęła także na strony bogate w treści merytoryczne i spełniające wymogi wyszukiwarki Google. Barry Schwartz stwierdził, że na razie trudno ocenić, co było celem tych zmian – o ile cokolwiek. Wiadomo tylko, że od początku listopada wiele stron zaczęło gwałtownie tracić pozycje w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP), a „przetasowania” nadal trwają. Gwałtowne spadki i wzrosty stron w SERP na różne słowa kluczowe wciąż mają miejsce i nie sposób przewidzieć, kiedy nastąpi stabilizacja. I nie jest to raczej zwykły „Taniec Google” (zmiany w pozycjach wynikające z faktu, że pochodzą one z różnych DC – datacenter). A przed nami – grudzień, w którym Google bardzo często wprowadza zmiany w swoich algorytmach. Jeśli i w tym roku zdecyduje się na takie posunięcie, być może „taniec” zakończy się dopiero po Nowym Roku.
więcej informacji: https://www.seroundtable.com/google-halloween-search-algorithm-update-continues-26642.html